Start Style Beauty Tips Započni svoj dan mlečnim proizvodima

Započni svoj dan mlečnim proizvodima

SHARE

Jutarnji je obrok prema mnogima najvažniji u danu, a najbolji je način jutro započeti doručkom koji sadrži mlečne proizvode.

Kalcijum i proteini

Mlečni proizvodi poput nemasnog mleka, jogurta i svežeg i nemasnog sira sadrže visoke nivoe kalcijuma i proteina. Primera radi, već i šolja jogurta sa smanjenim procentom mlečne masti sadrži trećinu potrebnog dnevnog unosa kalcijuma, i 17 posto potrebne dnevne količine proteina.

Vitamin D

Većina mlečnih proizvoda danas je obogaćena vitaminom D, a ovaj vitamin u sve većoj meri sadrže i jogurti. Iako je jako važan za organizam, ljudi uglavnom ne dobijaju dovoljno vitamina D. On jača kosti jer povećava apsorpciju kalcijuma, a nedavna istraživanja potvrđuju kako je koristan i kod kancerogenih oboljenja i visokog krvnog pritiska.

Gustina kostiju

Kalcijum koji potiče iz hrane, bolji je za kosti nego onaj koji unosimo suplementima. Finska studija proučavala je gustoću kostiju kod devojčica starih 10 i 12 godina čije je ishrana sadržala ili sir i kalcijum ili kalcijum s dodatkom vitamina D. Grupa koja je jela sir imala je veću gustinu kostiju nego grupa koja je primala dodatke ishrani.

Metabolički sidrom

Iranska studija koja je uključila 827 ispitanika, pokazala je kako su konzumenti mlečnih proizvoda – mleka, jogurta i sira – manje skloni metaboličkom sindromu. Radi se o skupu poremećaja koji uključuje poremećaj regulacije masti u telu, neosetljivost na insulin, povišen krvni pritisak i stomačni tip debljine. Bolesnici koji pate od ovog sindroma imaju povećan rizik za oboljevanje od bolesti srca i krvnih žila i dijabetesa tip II.

Težina

Iako sveukupni unos kalcijuma ne utiče na znatniji gubitak težine, postoje dokazi kako kalcijum iz mlečnih proizvoda reguliše telesnu težinu. Pokazalo je to nedavno istraživanje univerziteta Alabama. Stoga svaki dan jedi mlečne proizvode sa smanjenim procentom masnoće, i neka ti ovo postane navika!

OSTAVI KOMENTAR