Start Style Beauty Tips Vitamini za tvoju lepotu

Vitamini za tvoju lepotu

SHARE

Ono što jedemo znatno utiče ne samo na naše zdravlje nego i na lepotu. Vitamini imaju sjajan učinak na našu kosu, zube i mogu usporiti starenje kože. Da bi osigurala sebi potrebnu dnevnu dozu vitamina, ne moraš kupovati razne dodatke već ih možeš naći i u hrani koju svaki dan konzumiraš. Donosimo ti abecedu vitamina koji imaju glavnu ulogu u službi lepote.

Vitamin A

Vrlo je važan za zdravu kožu, kosu i dobar vid. Nedostatak vitamina A može dovesti do isušivanja kože i kose, pojave peruti, nastanka bora i akni. Višak ovog vitamina deluje potpuno pozitivno na jačanje imunološkog sistema i podstiče njegov rad. Potreban je za pravilan razvoj kostiju i nužan za zdravlje sluznice grla, nosa, disajnog sistema i lepe zube.

Gde ga naći: Nalazi se u zelenom lisnatom povrću, paradajzu, šargarepi, lubenicama,papaji,pavlaci, maslacu, jajima i punomasnom mleku.

Napomena: Vitamin A se dugo skuplja u organizmu tako da ga je bolje uzimati u prirodnom obliku iz voća i povrća nego kao dodatak jer predoziranje vitaminom A izaziva glavobolju i mučninu.

Vitamin B kompleks

Vitamin B pomaže održavanju čiste kože i mladolikom izgledu i odgađa pojavu sede kose. Ovaj vitamin je takođe borac protiv stresa i izvor energije. Nedostatak vitamina B kompleksa može dovesti do sedenja kose, peruti, isušivanja kože, ispucalih usana, iritacija na koži, boranja kože i usporenog rasta kose.

Gde ga naći: Žitarice, grašak, lešnik, meso

Napomena: Vitamini B-kompleksa se nalaze u žitaricama ako ih svakodnevno konzumiramo neće doći do deficita vitamina.

Vitamin C

Vitamin C u kombinaciji s proteinima nužan je za proizvodnju kolagena, koji održava elastičnost kože i usporava starenje. Nedostatak ovog vitamina uzrokuje umor i pad imuniteta. Vitamin C takođe ima bitnu ulogu u jačanju imuniteta, zdravlju kose, vida i zuba, sprečava nastanak pigmentacijskih mrlja i nastanak proširenih vena.

Gde ga naći: citrusno voće, šipak, jagode, kivi, dinja,malina, kupina, borovnica, višnje, trešnje, paprike, brokoli, paradajz, kupus, zeleno lisnato povrće.

Napomena: Kuvanje voća i povrća treba svesti na minimum i jesti što više sveže.

Vitamin D

Vitamin D je važan za lepotu i zdravlje zuba, kože, kosti i noktiju. Pomaže zatezanju mišića i podstiče rad živaca. Manjak ovog vitamina uzrokuje nervozu, nesanicu i grčenje mišića.

Gde ga naći: Pirinač, mleko, tunjevina, maslac

Napomena: Deset minuta dnevno sunčanja osiguraće ti dovoljnu količinu vitamina za ceo dan.

Vitamin E

Vitamin E je najjači u borbi protiv bora, starenja kože, pigmentacijskih mrlja, opuštanja i isušivanja kože i nastanak peruti. Normalnom ishranom većina ljudi dobiva dovoljnu količinu vitamina E i nisu potrebni nikakvi dodaci.

Gde ga naći: Žitarice, mleko, morski plodovi, brokoli, maslac, žumance, masline, soja, lešnici, orasi, biljna ulja, tamnozeleno lisnato povrće, avokado

Napomena: Čest je sastojak brojnih proizvoda za negu kože

OSTAVI KOMENTAR