Start Style Beauty Tips Stara dilema: Da li je bolje vežbati uveče ili ujutro?

Stara dilema: Da li je bolje vežbati uveče ili ujutro?

SHARE

Bez obzira na to jesi li više jutarnji tip koji početak svog dana ne može zamisliti bez dobre vežbe ili se pak više voliš oznojiti na kraju dana, svakako si u prednosti u odnosu na one koji vežbaju samo svoje obrve prilikom gledanja omiljene sapunice.

Ipak, postoji razlika u efikasnosti vežbanja ujutro i vežbanja uveče, izveštava You Beauty. Nedavno je istraživanje, sprovedeno na univerzitetu Appalachian, potvrdilo da je jutarnja vežba najbolja za dobar i kvalitetan san. Istraživači su pratili kvalitet sna ljudi koji su hodali na pokretnim trakama 3 puta na dan po 30 minuta.

Ispitanici su vežbali u 7 sati ujutro i u 13 i 19 sati poslepodne. Ispostavilo se da su oni koji su vežbali ujutro duže i čvršće spavali od onih koji su svoju vežbu odradili poslepodne. Zapravo, jutarnji su vežbači proveli više od 75 posto u fazi dubokog sna u odnosu na ostale.

“Što bolje spavate, to će vam telo biti zahvalnije. Dobar san pogoduje zdravlju kardiovaskularnog sistema, smanjuje uticaj stresa na organizam pa vam pomaže da održite željenu težinu. Plus, što duže vremena provedete u fazi dubokog sna, tim telo ima više vremena za oporavak”, izjavio je dr. Scott Collier. Iako se čini da jutarnji vežbači imaju više koristi od svojih telesnih aktivnosti, jedno je manje istraživanje pokazalo da ni oni popodnevni ne ostaju bez nagrada za svoj trud. Naime, istraživači su promatrali grupu biciklista koji su trenirali u 6 ujutro i u 18 sati poslepodne i zaključili da potonji imaju više energije za izvedbu vežbi. Takođe su došli do zaključka kako stepen težine pokreta ima bliskih veza s izvedbom jer u poslepodnevnim satima bolje izvodimo komplikovanije vežbe poput plivanja, trčanja i vožnje bicikla za razliku od običnog hodanja.

OSTAVI KOMENTAR