Start Style Beauty Tips Hrana koja čini zube zdravim

Hrana koja čini zube zdravim

SHARE

Često se govori o hrani koja je loša za zube i uzrokuje povećani rizik o karijesa, ali postoji i ona hrana koja je izuzetno dobra za održavanje zdravlja zuba.

Zeleni čaj

Sadrži polifenole, antioksidanta koji spječavaju nastanak plaka i smanjuju šanse nastanka karijesa i bolesti desni. Čaj ujedno ima i mogućnost smanjivanja lošeg zadaha jer sprečava razvoj bakterija koje uzrokuju zadah. Mnogi zeleni čajevi sadrže i flourid, koji štiti  i brine za očuvanje zdravlja zuba.

Mleko i jogurt

Nezaslađeni jogurti i mleko su jako zdravi za zube, a činjenica da nisu jako kiseli smanjuje propadanje zuba i eroziju. Mali udeo šećera znači i manje karijesa, a mleko je poznati izvor kalcijuma koji čuva naše zube i štiti ih od spoljašnjih uticaja.

Sir

Niski udeo ugljenih hidrata i visoki udeo kalcijuma i fosfata čuva zdravlje zuba. Uravnotežuje pH vrednost u ustima, čuva i ubija bakterije koje uzrokuju karijes i bolesti desni. Takođe sadrži kalcijum, koji je glavni sastojak kostiju i zuba.

Voće

Jagode, jabuke, agrumi, kivi i slično voće sadrže mnogo vitamina C, a ovaj vitamin je važan za celo telo, pa tako i za zube. Nedostatak vitamina C može uzrokovati lomljenje kolagena u desnima, učiniti ih mekšima i osetljivijima, a time se otvara prostor za ulazak bakterija u njih, što može dovesti do parodontoze.

Povrće

Bundeva, šargarepe, mladi krompir i brokoli sadrže mnogo vitamina A. Osim toga, hrskavo povrće čisti desni, i čuva njihovo zdravlje.

Hrana životinjskog porekla

Govedina, piletina, ćuretina, jaja: sve potiču od životinja, i sve sadrže fosfor. Kalcijum, vitamin D i fosfor glavni su sastojci koštanog sistema, a ovi elementi čine zube snažnima i štite ih od karijesa.

Voda

Voda čisti usta i omogućava organizmu da polaže esencijalne minerale natrag u oslabljene zube. Voda vlaži desni i pomaže zarobljenoj hrani da se oslobodi iz zuba, a time smanjuje loš zadah.

OSTAVI KOMENTAR