Start How to Kako da se opustiš?

Kako da se opustiš?

SHARE

Savetujemo ti kako da držiš svoju nervozu pod kontrolom pre testa u školi ili javnih nastupa.

Mučnina, ubrzano kucanje srca, nedostatak daha, znojavi dlanovi, crvenilo, klecanje kolena…sve su ovo simptomi nervoze koje se često javljaju pred kontrolne u školi ili kad treba da govorimo ispred velikog broja ljudi.

Muzičari i glumci to zovu “strah od scene”. Biti pomalo nervozan može čak da vam pomogne, ali ako je ona previše prisutna, može totalno da vas blokira. Evo kako da svoju nervozu držiš pod kontrolom:

1. Prepoznaj svoje uzbuđenje

OK je biti uzbuđen, to je normalno i ne treba da te to ljuti. Ono što može da ti pomogne jeste da osetiš to uzbuđenje na pravi način. Shvati ga vrlo ozbiljno. Gde ga osećaš? U grudima, stomaku, nogama? Razmišljaj o tome kako da opustiš te delove tela: diši duboko, lezi, popij čaj ili toplu čokoladu, ugrej noge…sigurno ćeš smisliti nešto da se osećaš bolje. Tako ćeš kontrolisati svoje uzbuđenje i ono ti više neće toliko smetati.

2. Budi spreman/spremna

Ako se loše pripremiš, bićeš u problemima. Nemoj da se pouzdaš u improvizaciju. Bolje je pripremiti se što je više moguće, tako da uvek znaš da si dao/dala sve od sebe! Kakav god rezultat da bude, ti znaš da si uradio/udarila sve što je bilo moguće.

3. Razmišljaj pozitivno!

Kada kažeš “Moram da bude najbolji/najbolja u tome!” na sebe stavljaš nepotreban pritisak koji ti ne pomaže.  Zameni tu frazu sa “Mogu da uradim nešto stvarno dobro” ili “Dobro sam pripremljen/a i daću sve od sebe”. Odaberi moto koji tebi najviše pristaje! Takođe, razmišljaj o onim srećnim trenucima kad su stvari prošle super i pored toga što si bio/bila previše uzbuđena. Veruj sebi malo više!

4. Nemoj sedeti  pre ispita!

Ako sediš duže vreme u učionoci pre ispita, može se desiti da osetiš bolove u stomaku ili glavobolju. Zato, najbolje je da se krećeš, a čak je i stajanje bolje nego da sediš. Šetaj, trči niz hodnike ili šta god ti se čini zabavnim! Smirićeš se jer će i adrenalin u tvom telu, koji je odgovaran za uzbuđenje koje osećaš, opasti.

5. Pre testa poseti toalet!

Od uzbuđenja često dobijemo potrebu da idemo u toalet, a to ti smeta i utiče na tvoju koncentraciju. Zato, najbolje je da to obaviš malo pre testa.


OSTAVI KOMENTAR